Domek z piernika // Ginger house




Przepis podstawowy
2 szklanki mąki
240 g masła
1 całe jajko + 1 żółtko
2 łyżki miodu
4 łyżki przyprawy do piernika
2 łyżki cukru pudru

Wszystkie składniki mieszamy.  Wycinamy odpowiednie ściany i dach i pieczemy około 25 min w 180 stopniach (bez termoobiegu).

Domek udekorowalam lukrem (1 szklanka cukru pudru + białko ). Ściany skleiłam karmelem. 

//

Basic recipe
2 cups of flour
240 g butter
1 whole egg + 1 egg yolk
2 tablespoons honey
4 tablespoons of gingerbread spice
2 tablespoons granulated sugar

Mix all the ingredients. Cut out the appropriate walls and roof and bake about 25 minutes at 180 degrees (without convection).

House is decorated with icing (1 cup  sugar + egg white). Walls stuck together with caramel.



5 komentarzy:

  1. Świetny przepis! Jeszcze trochę czasu do świąt to mam nadzieję, że uda mi się taki zrobić :)

    OdpowiedzUsuń
  2. W przypadku całej konstrukcji (ściany), warto dorobić/wyciąć elementy tak, żeby na siebie nachodziły - dzięki temu unikniemy konieczności mocnego lukrowania elementów celem ich sklejenia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja w tym roku podobne pierniki robiłam z dziećmi. Polecam każdej mamie na zabawę połączoną z wypiekami! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. No pierniki naprawde bardzo fajnie wyglądają. Szkoda, że dopiero teraz mam czas zajrzeć na tego bloga, bo bym zrobiła takie pierniczki na święta. Ale nic straconego zrobie z nimi od tak, świetna zabawa napewno będzie. Ostatnio też wpadła mi w oko stronka o srebrze i złocie. Zaskoczyło mnie to ile jest rzeczy z takiego czegoś. Co do blogu - jest super, dodawaj więcej artykułów.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dzięki dzięki!
      mam własnie gorący okres w pracy wiec i czasu trochę mniej! ale nadrobię i pokażę wszystkie DIY które wyprodukowałam :)
      ściskam mocno!

      Usuń

Copyright © 2014 everydayliving , Blogger